Vyúčtování spotřeby vody, tedy vodné a stočné, nemívá obvykle dramatický průběh, protože je-li spotřeba ustálena a nedochází k nějakým extrémním výkyvům v hygieně nebo v přípravě pokrmů, i pomalu rostoucí ceny energií se na této položce promítnou spíše mírně. K velkému „překvapení“ tak může dojít ve chvíli, kdy musíte uhradit nedoplatek několik tisíc korun. Tehdy pátráte po příčině, hledáte, kde by mohl být problém, domníváte se, že někdo z rodiny si snad vodil do domu kamarády a ti se tu všichni pravidelně koupali, anebo se pokusíte vyúčtování reklamovat kvůli vadnému vodoměru. Jenže tím to zpravidla není, vodoměry bývají neobyčejně přesné a zaznamenávají každý pohyb vody, tedy i ten, co vaší pozornosti uniká. A na ten se zaměřte, protože může jít o únik vody z potrubí v místě, kde o něm prostě nevíte.
Tajný únik vody už není tajný
Z takovýchto situací vychází obvykle lidé dostatečně poučení a kontrolují pak každý měsíc pro jistotu spotřebovanou vodu, co kdyby zas došlo k nějakému defektu. Tím defektem máme na mysli například prasklou trubku ve sklepě, kam téměř vůbec nechodíte. Jestliže si pak domů pozvete instalatéra, ten vyhledáváním úniku vody problém snadno odhalí a závadu opraví a vy alespoň víte, na koho se v tuto chvíli spolehnout.
Uložíte si na instalatéra kontakt a budete-li opravdu důslední a alespoň jednou měsíčně zkontrolujete spotřebu vody v domě, můžete pak s klidem tento problém pustit z hlavy. Instalatér vám také potvrdí, že kdyby došlo k úniku vody v domě v obytných prostorách, je možné jej povolat na řešení problému i mimo běžnou pracovní dobu, v rámci havarijního servisu, třeba v neděli o půlnoci. Nonstop havarijní servis se navíc týká i dalších instalatérských služeb v okruhu „voda – topení – plyn“, tedy například úniků plynu, závad na plynových kotlích, prasklém topení, zaneseném odpadovém potrubí atp.